Partou maakt gebruik van cookies van Google om statistieken bij te houden en de effectiviteit van advertenties te meten. Meer weten?

Veelgestelde vragen over Mijn Kind

Inloggen


Hoe kom ik de 1keer op het platform?
U ontvangt van Partou
een e-mail met een link om uw persoonlijke account aan te maken. Na het activeren komt u in het zogeheten Dagboek van uw kind(eren).
Bent u uw e-mail kwijtgeraakt? Neem dan contact op met onze afdeling Klantenservice op nummer 088 235 75 00. U ontvangt dan alsnog een e-mail om in te kunnen loggen.

Hoe kom ik daarna op het platform?
U logt in via de button Mijn Kind op www.partou.nl of via de app Mijn Kind.  u gebruikt hierbij uw eigen accountgegevens (gebruikersnaam en wachtwoord). 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord of gebruikersnaam ben vergeten?
U kunt dit aangeven op het inlogscherm. U komt op dit inlogscherm via de button Mijn Kind op de homepage. U klikt hier op wachtwoord/gebruikersnaam vergeten. U ontvangt vervolgens een e-mail met uw gebruikersnaam en instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Veiligheid


Hoe zijn de kindgegevens beveiligd?
Alle gegevens en foto's op het platform bevinden zich in een beveiligde omgeving. Alleen de personen met een inlogcode hebben toegang tot de gegevens. Dit zijn twee ouders/verzorgers per kind en de medewerkers van de vestiging. Iedere medewerker op de vestiging heeft een persoonlijke inlogcode.

Daarnaast zijn de volgende maatregelen genomen om de privacy van uw kind(eren) te beschermen:

  • Er is geen faciliteit op het platform voor het verspreiden van foto's. U kunt dus niet rechtstreeks foto's doorzetten naar Facebook of andere websites.
  • In het systeem kunnen door de medewerkers groepsfoto's worden geplaatst, waar uw eigen kind en andere kinderen uit de groep op staan. U kunt deze foto's downloaden voor eigen gebruik. U wordt verzocht om deze foto's niet te verspreiden of openbaar te maken en rekening te houden met de belangen van andere ouders en hun kinderen. Wij kunnen niet verhinderen dat u of andere ouders dergelijke foto's na het downloaden openbaar maken via social media of anderszins verspreiden. Als u zelf voornoemd risico op openbaarmaking wilt beperken, kunt u uw toestemming op ieder gewenst moment intrekken en aangeven dat van uw kind geen foto's gemaakt mogen worden voor gebruik en verspreiding op het platform.
  • In de gebruikersvoorwaarden en de privacyverklaring staat uitgebreide uitleg omtrent het gebruik van de foto's op het platform. Als u uw accountgegevens voor het eerst aanmaakt, worden deze documenten nogmaals aan u voorgelegd.
  • De iPads van de groepen worden gekoppeld aan de computer van de vestigingsmanager. Als een iPad zoek raakt of gestolen wordt, dan verbreekt de vestigingsmanager direct de verbinding zodat er op geen enkele manier toegang meer is tot het platform. Daarnaast worden alle gegevens die op de iPad staan op afstand gewist.
  • Zonder inlogcode en de koppeling die de vestigingsmanager verzorgt, kan een medewerker op de groep niet in het systeem.

Hoe is de technische beveiliging van het platform georganiseerd?
Voor de verbinding maken we gebruik van een beveiligde verbinding middels een SSL-certificaat. Dit is dezelfde beveiliging die banken toepassen bij telebankieren. Door middel van dit certificaat kan de gebruiker zien dat hij daadwerkelijk met de server van mijnkind.partou.nl communiceert.

Gebruik Mijn Kind


Kunnen mijn (ex)partner en ik aparte accounts krijgen voor toegang tot het platform?
Ja, u ontvangt beide een account indien de e-mailadressen van u beide bij ons bekend zijn. Is dit niet het geval, dan kunt u uw e-mail adres(sen) doorgeven aan onze afdeling Klantenservice.

Gaat het gebruik van het systeem de medewerkers niet teveel tijd kosten?
Het systeem is erg gebruiksvriendelijk en medewerkers wisselen het gebruik met elkaar af. Hierdoor blijft hun focus liggen op de zorg voor de kinderen op de groep. Op het dagverblijf is het systeem een vervanging van het (eventueel aanwezige) papieren kindschrift of het portfolio. Op de bso wordt het dagelijkse gebruik beperkt tot een kort groepsverslag met een of enkele foto's. Dit is in een kort tijdsbestek te realiseren en zal niet ten koste gaan van de aandacht voor de kinderen.

Ik wil wel gebruik maken van het systeem, maar ik wil niet dat mijn kind op de foto wordt gezet. Hoe kan ik dit aangeven?
Bij het aanmaken van uw account kunt u aangeven of uw kind gefotografeerd mag worden voor gebruik op het platform. U kunt te allen tijde deze keuze wijzigen op het platform onder de button Mijn gegevens. Wel wordt van elk kind een profielfoto gemaakt. Hierdoor zien alle medewerkers (ook de invallers) bij het maken van foto's duidelijk in beeld welke kinderen niet gefotografeerd mogen worden.

Hoe ontvang ik informatie over mijn kind als ik geen gebruik wil maken van het platform?
Als u geen gebruik wilt maken van het platform, krijgt u de belangrijkste informatie over uw kind(eren) uiteraard nog steeds via een mondelinge overdracht tijdens het ophalen van uw kind(eren). Er wordt geen gebruik meer gemaakt van het eventuele papieren kindschrift op het kinderdagverblijf.

Communicatie


Vervangt dit systeem de persoonlijke communicatie tijdens het overdrachtsmoment?
Nee, bij de overdracht kan juist worden ingezoomd op specifieke onderwerpen die eerder die dag via Mijn Kind al zijn gedeeld met u. Het platform is een mooie aanvulling. Het platform kan wel de druk tijdens het ophaalmoment wegnemen, als u al op de hoogte bent van hoe de dag is verlopen.

Ontvang ik de nieuwsbrief van de vestiging ook via het platform?
Nee, het platform heeft geen functionaliteit om een nieuwsbrief in zijn geheel te versturen. De medewerkers op de groep kunnen het platform wel gebruiken voor korte vragen en mededelingen aan u.

Vervallen de vestigingspagina's op de website?
Nee, de vestigingspagina's op de website blijven behouden. Door de komst van het platform, wordt de website minder gebruikt voor het plaatsen van foto's van de vestiging.

Kan ik ook mededelingen doen en vragen stellen aan medewerkers via het platform, die ik normaal via e-mail of telefoon doe?
Ja, de functionaliteit Postvak op het platform is zowel voor ouders als medewerkers bedoeld voor mededelingen en vragen naar elkaar. Het Postvak kan het gebruik van e-mail/telefoon dus op sommige momenten vervangen.
Medewerkers op de groep bekijken aan het begin en einde van de dag de geplaatste berichten en zullen hier indien nodig zo snel mogelijk op reageren. Gedurende de dag zullen de medewerkers dit Postvak maar beperkt kunnen inzien. Het Postvak is dan ook niet bedoeld voor urgente mededelingen.
De teamaccount (mailaccounts) van de vestigingen blijven gewoon in gebruik.

Krijg ik een melding als er nieuwe berichten zijn?
Ja, de app beschikt over een push functie om nieuwe verslagen en berichten te melden.

Krijgen medewerkers een melding als er nieuwe berichten zijn?
Nee, zij krijgen hiervan geen aparte melding. De medewerkers zien alle berichten en reacties van ouders op het platform, waarbij de nieuwste bovenaan staan. Zij bekijken de nieuw geplaatste berichten aan het begin en einde van de dag en zullen hier indien nodig zo snel mogelijk op reageren. Gedurende de dag zullen de medewerkers dit Postvak maar beperkt kunnen inzien. Het Postvak is dan ook niet bedoeld voor urgente mededelingen.
De teamaccounts (mailaccounts) van de vestigingen blijven gewoon in gebruik.

Wegwijs op het platform


Hoe kan ik me het platform eigen maken?
Het webportaal heeft een Help functie. Deze linkt naar instructiepagina's waar de verschillende functionaliteiten worden uitgelegd. U kunt contact opnemen met onze afdeling Klantenservice wanneer u de gewenste uitleg hier niet terugvindt.
De app heeft geen Help functie. De functies zijn zo gemaakt en beschreven dat het gebruik vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Technische problemen en vragen tijdens gebruik


Hoe meld ik vragen of problemen ten aanzien van het gebruik van het platform?
U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling Klantenservice.

Behoud foto's en berichten


Wat gebeurt er als mijn kind weggaat bij het kinderverblijf?
Het platform beschikt over een functie om het gehele Dagboek van uw kind te downloaden. Een leuke, blijvende herinnering voor uw zoon of dochter. 
Wilt u de mooiste foto’s ook in groot formaat bewaren? Dan raden wij u aan deze foto’s als Favoriet aan te merken in het Fotoalbum zodat u deze eenvoudig per stuk kunt opslaan.
Gedurende de opvang en tot 2 maanden na de laatste opvangdag kunt u het dagboek downloaden en de mooiste foto’s opslaan op uw telefoon of computer.
Zolang u nog een ander kind op een Partou vestiging heeft, blijven uw inloggegevens gewoon bruikbaar.

Download de veelgestelde vragen als pdf

Ik ben op zoek naar

Aanmelden

Wilt u uw zoon of dochter direct aanmelden bij Partou? Dat kan. Als u het formulier invult, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. Of wilt u eerst komen kijken bij Partou? Dat kan natuurlijk ook! We zien u graag bij de Partou-vestiging van uw keuze.

RondleidingAanmelden