Mijn Partou - ouderportaal

Binnenkort starten we met een nieuw ouderportaal. Dit portaal vervangt het platform ‘Mijn Kind’. Ook in dit nieuwe ouderportaal delen we met leuke foto’s en verslagen de belevenissen van de kinderen. Het nieuwe systeem biedt daarnaast ook andere functionaliteiten. Vanaf volgend jaar kunt u ook praktische zaken regelen, zoals het ruilen van opvangdagen en aanvragen van extra dagen. 
 

Download de App!

Het ouderportaal maakt gebruik van het systeem ‘Konnect’, een internetapplicatie voor de kinderopvang. U downloadt hiervoor een nieuwe app, de Konnect ouderapp, in de App Store of Google Play Store:


Vanaf de start van het nieuwe portaal delen we foto’s en verslagen dus niet meer via Mijn Kind! 
Naast de app is het ouderportaal ook bereikbaar via een webportaal: https://partou.ouderportaal.nl

Eerste keer inloggen

U ontvangt een e-mail met een link waarmee u de eerste keer kunt inloggen. Indien er in ons klantsysteem twee e-mail adressen van ouders/verzorgers bij een kind staan, ontvangen beide ouders/verzorgers een aparte e-mail.

Als u de Konnect OuderApp opent (of inlogt via het web), vult u bij het inlogscherm uw gebruikersnaam (deze staat in de e-mail) en zelf aangemaakte wachtwoord in. De eerste keer dat u het inlogscherm ziet, wordt ook gevraagd om <uw domein> in te vullen. U vult hier in: partou.ouderportaal.nl. 

Link verlopen of wachtwoord vergeten?

Is de link om de eerste keer in te loggen verlopen of bent u uw wachtwoord vergeten? Ga dan naar https://partou.ouderportaal.nl of start de App en klik op wachtwoord vergeten. Vul bij gebruikersnaam uw debiteurnummer in. Dit nummer vindt u op uw facturen. Klik daarna op versturen. U ontvangt vervolgens een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Komt u er niet uit, dan kunt u natuurlijk altijd even contact opnemen met onze  klantenservice.

Functionaliteiten

Het nieuwe ouderportaal heeft meer mogelijkheden. We starten met het delen van foto’s, verslagen en praktische berichten. 

Nieuw: 
  • U kunt de afwezigheid van uw kind via het ouderportaal doorgeven
  • Nieuwsbrieven van uw vestiging vindt u voortaan ook in het ouderportaal
In 2019 breiden we de functionaliteiten uit en kunt u via het portaal ook: 
  • opvangdagen ruilen
  • extra opvangdagen aanvragen

Toestemming foto’s en dagboek

In het systeem kunt u zelf uw toestemmingen beheren voor het laten maken en delen van foto’s van uw kind en het ontvangen van dagboekverslagen. In de App kan dit via Meer/Mijn gegevens/Mijn toestemmingen. In het webportaal (https://partou.ouderportaal.nl) via Mijn gegevens/ Mijn toestemmingen.

Privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden

Het ouderportaal draait op een goed beveiligde omgeving. Meer informatie over de beveiliging van de gegevens in het systeem vindt u in de privacyverklaring. In de gebruikersovereenkomst leest u onder meer op welke manier u de  applicatie kunt gebruiken, waarvoor medewerkers het gebruiken en wat de afspraken rondom foto’s zijn.

Notificatiemails en push-berichten

U krijgt standaard een aantal notificatie mailberichten. Bijvoorbeeld als onze medewerkers een nieuw dagverslag of een foto van uw kind hebben geplaatst. Als u deze mailberichten niet wilt ontvangen, kunt u deze uitzetten. In het webportaal kan dit via mijn gegevens/ mijn instellingen. In de App kan dit via Mijn gegevens en het tandwiel-icoon. U kunt hier ook de push-berichten van de App beheren.

Bewaren foto’s/dagboek Mijn Kind

De foto’s en het dagboek uit ‘Mijn Kind’ worden niet ‘meeverhuisd’ naar het nieuwe portaal. U kunt deze nog tot eind 2018 downloaden vanuit de Mijn Kind App of het webportaal van Mijn Kind

Maakt een van uw kinderen al gebruik van opvang bij een andere organisatie met dezelfde app?

In dat geval kunt u eenmalig beide organisaties toevoegen aan de app zodat u eenvoudig binnen de app van organisatie kunt wisselen. U kunt op de volgende wijze een tweede organisatie toevoegen: 

  1. In de OuderApp gaat u, in het menu, naar de optie ‘Mijn gegevens’
  2. Hier ziet u uw gebruikersnaam en de optie om het wachtwoord te wijzigen
  3. Klik in het scherm op de knop ‘Beheer accounts’
  4. Vervolgens kunt u op de knop Toevoegen klikken, deze knop staat onderaan in de app
  5. In het nieuw geopende scherm kunt u de Partou-gegevens invullen (URL van Partou, gebruikersnaam en wachtwoord), en vervolgens aanmelden
  6. Eenmaal aangemeld kunt u eenvoudig van omgeving wisselen door bovenin de app op het logo van de opvangorganisatie te klikken.
Vragen?
Heeft u vragen of problemen bij het aanmaken van uw account of loopt u in het systeem tegen onduidelijkheden of technische problemen aan? Mail dan naar klantenservice@partou.nl